Stránky

štvrtok 7. júna 2012

Stratégie zamerané na zákazníka

Každý podnikateľ skôr alebo neskôr zistí, že podnikanie je z veľkej časti o zákazníkoch. Vo svete marketingu a reklamy sa už vynaložilo veľa energie a hlavne financií na skúmanie zákazníkov, ich správania, motivácie ku kúpe, spokojnosti ... a všetkého dôležitého, čo môže podnikateľskej sfére pomôcť získavať viac a vracajúcich sa zákazníkov.

Niekedy si možno ani neuvedomíme, že stálym skúmaním konkurencie, alebo úspešných podnikateľov sa môžeme veľa naučiť, inšpirovať sa k vlastným kreatívnym postupom, ktoré budú fungovať aj v našom podnikaní.

V poslenom čase ma zaujal postup jednej firmy. 

Pozrime sa teda na to, akým spôsobom pristupujú k zákazníkom a tvoria svoju vlastnú stratégiu.

Reč je o jednom autobazáre. Pravdaže, predávajú ojazdené autá, ale...  Vo svojich obchodných prezentáciách vyzdvihujú širokú ponuku rôznych druhov a značiek - čím vyvolajú dojem, že uspokoja každého zákazníka. Okrem toho sa približujú aj vzdialeným zákazníkom - prevádzkujú 9 pobočiek po celom Slovensku: Bratislava, Nové Zámky, Nitra, Trenčín, Banská Bystrica, Lučenec, Poprad, Košice. To však nie je prístup, ktorý ma zaujal (rozvoj podnikania a expanzia ide s úspechom).

Zaujali ma špecifické služby zákazníkom, ktorými sa snažia maximálne zvýšiť pohodlie zákazníka, uľahčiť výber a samotné uzatvorenie obchodu. Široká ponuka financovania kúpy auta u tejto firmy je inšpiratívna, ale dnes nepatrí k jediným možnostiam.

Umožňujú on-line nákup cez internet, čo je výborná príležitosť dať klientovi dostatok času na výber, premyslenie a prieskum - a to priamo z pohodlia domova. Aktuálny online katalóg umožňuje filtrovaný výber podľa paliva, výkonu, typu prevodovky a iných vlastností áut. Prevádzkujú bezplatnú ifnolinku pre zákazníkov.
Ak si klient vyberie, privezú auto na pobočku, ktorá je najbližšie. Tak umožnia prvý osobný kontakt so zákazníkom. V ústrety potom vychádzajú v každom kroku, ktorý smeruje k úspešnému uzatvoreniu obchodu. Zákazníka privezú aj odvezú na pobočku, čím značne zvyšujú komfort nákupu a získajú konkurenčnú výhodu. Ľudia majú radi, ak cítia, že sú dôležití a dostávajú viac ako štandard. Na druhej strane aaaauto nečaká kým príde zákazník, snaží sa ho dopraviť do pobočky. Inšpiratívne :-). Znakom ústretovosti je aj možnosť uzatvorenia zmluvy mailom alebo kuriérom - ak zákazník nemá dostatok času na osobné vybavenie, je to ideálna možnosť, ako obchod uzatvoriť aj napriek tomu.

V konečnom závere, autobazár nie je jediná oblasť, kde by mohli byť podobné stratégie zamerané na zákazníka úspešné. Inšpirujte sa a prípadne dajte v komentároch vedieť, aké stratégie ste skúšali :-).

Nemusíte byť ale práve autobazár. Inšpirácie a rady pre online predaj čohokoľvek nájdete v sérii článkov Ako dobre naplánovať online predaj.


Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára